Mieszkaniec Jawora padł ofiarą oszustwa, które miało miejsce w poniedziałek, 8 września. 55-letni mężczyzna został skontaktowany przez osobę podającą się za pracownika banku. W wyniku rozmowy, naiwny pokrzywdzony utracił znaczną sumę pieniędzy – 2 900 złotych.
Oszustwo miało miejsce podczas rozmowy telefonicznej, w której przestępca poinformował pokrzywdzonego o rzekomej nieautoryzowanej transakcji na jego koncie. Wzbudzając zaufanie, przekonał mężczyznę do podania wrażliwych danych, w tym kodów BLIK i informacji umożliwiających zarządzanie jego kontem bankowym.
W związku z tym incydentem, policja ponownie apeluje do mieszkańców o dużą ostrożność. Należy pamiętać, że pracownicy banków nigdy nie zwracają się o podanie haseł i kodów przez telefon. Zawsze zaleca się przerwać rozmowę w przypadku podejrzanego połączenia i samodzielnie skontaktować się z infolinią banku, aby zweryfikować sytuację.
W trosce o bezpieczeństwo finansowe, policja zachęca do nieinstalowania żadnych aplikacji na prośbę rozmówców oraz nieudostępniania zdalnego dostępu do urządzeń. Zachowanie czujności może uchronić przed oszustwem i utratą oszczędności.
Źródło: Policja Jawor
Oceń: Oszustwo telefoniczne w Jaworze: 55-latek stracił oszczędności
Zobacz Także